טיפים שימושיים למי שפותח חנות חדשה
בכל יום ויום מצטרפים חברים חדשים למשפחת בעלי העסקים. פתיחת חנות באינטרנט או במרכז מסחרי היא תמיד סיבה לאיחולי הצלחה. הרשו לנו לברך אתכם על הצעד העסקי ולפרוס מגוון טיפים מועילים, מבחינה עסקית, מסחרית ושיווקית.
מצטרפים למהפכת המסמכים הירוקים
לא משנה אם החנות שלכם ממשית או ווירטואלית, אל תוותרו על הצטרפות למהפכת המסמכים הירוקים. מה זאת אומרת? זאת אומרת שאת כל המסמכים העסקיים, מהצעת מחיר, דרך חשבונית מס ועד לתעודות משלוח, אפשר להעביר במייל או וואצאפ. כבר לא צריכים לכתוב חשבונית מס ידנית וגם לא צריך לתייק מסמכים בהמוניהם. פשטות, נוחות, חיסכון בנייר וגם בכסף. זהו שירות חשוב ביותר.
עיצוב חלון הראווה כמגנט לקוחות
גם חנות וותיקה ובעלת מוניטין צריכה להשקיע בנראות שלה, בחלון ראווה מוצלח ויפה. אבל עבור חנות בראשית דרכה, זה חשוב כפל כפליים. יש הרבה דרכים שיעזרו לכם לעצב חלון ראווה כמגנט לקוחות. וזה נכון, אגב, גם לחנות מקוונת (חלון הראווה יהיה דף הבית). קודם כל, צריך לחשוב על קונספט. כדאי לשלב אלמנטים של מיתוג. חלון ראווה צריך להעביר מסך ברור, להיות נעים לעין, צבעוני, לפעמים אפילו מפואר. הוא צריך להיראות כמו הבטחה למשהו טוב, גדול מהחיים. משהו שחייבים להיכנס פנימה, ולהסתכל מקרוב. בנוסף, מקמו שלט מרהיב עין, שיכול להיות משולב עם תאורת לד לנראות מיטבית גם בלילה.
מקימים מועדון לקוחות אטרקטיבי
אחרי שסגרנו את הפינה של חלון הראווה ושל חשבונית מס, יש עוד צעדים שיעזרו לחנות שלכם להצליח. טוב מאוד להשיג לקוחות בעזרת פרסומות או על ידי מבצעי מכירות. אבל חשוב אפילו יותר להפוך לקוחות מזדמנים ללקוחות קבועים. דרך טובה להשיג את זה היא באמצעות הקמת מועדון לקוחות. צירוף למועדון מתבצע בדרך כלל תוך הבטחה (אמיתית) להטבות שוות. ומדוע זה כל כך חשוב? מכיוון שמועדון לקוחות מאפשר לבעל חנות ליצור מאגר של לקוחות. אפשר לשמור איתם על קשר. להציע בהמשך מבצעים, הטבות. בקיצור, להביא אותם שוב, לחזור וליהנות וכמובן, לקנות.
מתחברים לאמצעי תשלום מגוונים
העתיד צועד בעוז לעבר פחות שימוש במזומן. מומלץ להכניס לחנות מגוון אמצעי תשלום וסליקה, כגון קופה רושמת. לקוח שירצה, יוכל לשלם במזומן. אם ירצה, ישלם בשיק אבל חשוב לא פחות שתהיה סליקה בכרטיסי אשראי מכמה סוגים. וכן גם אפשרות לקבל תשלום בדרכים נוספות, כגון אפליקציית תשלום. לשם, ללא ספק, צועד העולם העסקי. חשוב לזכור - חובה עליך להגן על המערכות מידע שלכם עם שירותי IT לעסקים.
מקימים אתר אף דף פייסבוק שתומך בעסק
לקראת פתיחת החנות, מהרו להשיק אתר אינטרנט מרהיב או לכל הפחות דף פייסבוק עסקי. היתרונות מרובים ביותר ונציג כעת כמה מהם. למשל, כך אתם יכולים למכור אונליין, במקביל למכירות בחנות. דרך האתר אפשר לפרסם מבצעים והטבות ולהביא עוד לקוחות. בפייסבוק אפשר ליצור פוסטים שיופצו להרבה אנשים, כך שכמה שיותר אנשים יכירו אתכם. עם הזמן, בעזרת דף עסקי ואתר שוקק, תגלו שמספר הלקוחות יכול לגדול הרבה יותר מהר.
תכנון לטווח ארוך ייקח אתכם רחוק
לסיום, אנו ממליצים לכל בעל חנות לערוך תוכנית עסקית טובה. מי שחושב רק על הטווח הקצר, בדרך כלל מתקשה להשיג את המקסימום. לעומת זאת, מי שמתכנן את הצעדים לא רק למחר אלא גם לעוד חודשים ואפילו שנה, מגיע הרבה יותר רחוק. עם זאת, חשוב להציב יעדים ריאליים ולא מוגזמים. כך, אפשר לאתגר את עצמכם ואת העסק במידה הנכונה. תכננו, שווקו, הקשיבו ללקוחות שלכם ותגיעו מאוד רחוק!